Norges største
Mer enn 700 beslutningstagere fra Retailsektoren var på plass når bransjen møttes for å diskutere fremtidens retail på NXT – The transformation of Retail. Hvordan vil teknologi, globalisering og endret forbrukeratferd forme fremtidens handel var det store spørsmålet. En rekke svært gode foredragsholdere fra hele verden bidro til å belyse temaet.
Tilkoblet
– Denne konferansen bekrefter det vi lenge har hevdet; Den tradisjonelle måten å drive butikk på, blir kraftig utfordret. Kundene bruker smarttelefoner og andre tilkoblede enheter på sin handlereise, det gjorde de ikke før. Fysiske og digitale kanaler flyter sammen og forbrukere bruker både digitale og fysiske butikker når de handler, sier Svein Cato Winther, forretningsutvikler Retail i Rejlers.
Connected Store
Connected Store er en viktig del av Rejlers sin satsing mot Retail-sektoren. Gjennom dette konseptet overvåkes hele den distribuerte infrastrukturen, fra de digitale kontaktpunktene i butikk til datarommet, slik at det hele alltid fungerer. Gevinstene hentes gjennom eksempelvis bedre kundeopplevelser, bedre verktøy for ansatte, høyere effektivitet i driften og bedre innsikt og analysegrunnlag, forklarer Winther.
Store Network Services
Nye digitale tjenester skal kunne implementeres uten at det skal være nødvendig å revurdere hele nettverksdesignet i butikken. – Vi mener et intelligent og skalerbart nettverk vil være fundamentet for fremtidens tilkoblede butikker og anbefaler våre kunder å anskaffe kablet- og trådløst nettverk med fleksible grensesnittalternativer, som en tjeneste, avslutter Winther.