Hopp til innhold

Denne modulen er den første i Insight til å anvende kunstig intelligens (AI) og maskinlæring (ML), for å analysere og forstå kundeadferd. Tekniska verken kan nå lettere og mer effektiv gi en skreddersydd tilnærming til hvert kundesegment, basert på presis og aktuell data.

Kundesegmentering: Mer effektivt og nøyaktig 


Denne modulen i
Quant Insight, tilbyr Tekniska verken en detaljert analyse av kundeadferd, noe som er essensielt for å forstå og forutse energiforbruket. Dette kan være alt fra el-billading, til generell strømbruk i husstanden. Med denne modulen kan Tekniska verken identifisere og reagere på forbruksmønstre. 

«Vår modul gir Tekniska verken muligheten til å klassifisere sine kunder på en mer nøyaktig måte ved bruk av AI, noe som fører til mer riktig og relevant data for hver enkelt kunde.«, forteller salgsdirektør Magnus Chöler fra Embriq. 

Lettere å se trender 


En utfordring som Tekniska verken begynner å legge merke til, er høye effektuttak innen visse kundesegmenter, for eksempel kunder som skaffer seg elbil. Med den ekstra modulen i Quant Insight, får Tekniska verken et fortrinn i å identifisere og håndtere potensielle utfordringer i energiforbruket. Ved å analysere dataene kan selskapet raskt oppdage og reagere på trender som kan føre til overbelastning.
 

«Kundesegmenteringsmodulen gir oss mer oversikt strømforbruket til våre kunder, slik at vi lettere kan se trender, for å unngå overbelastning«, forteller utviklingsingeniør Roger Abrahamsson fra Tekniska verken

Om Tekniska verken 


Tekniska verken er en ledende aktør innen bærekraftige energi- og infrastrukturløsninger, med over 120 års erfaring. De tilbyr tjenester som energiproduksjon fra fornybare kilder, avfallshåndtering, og vannbehandling. Selskapet er forpliktet til innovasjon og har som mål å oppnå null fossile utslipp innen 2045. Tekniska verken er kjent for sin pålitelighet og sitt engasjement for en bærekraftig fremtid. Les mer om Tekniska verken her.

Kontaktpersoner

Flere artikler