Hopp til innhold

Tilkoblet

– Den tradisjonelle måten å drive butikk på, blir nå kraftig utfordret. Kundene bruker i stadig større grad smarttelefoner og andre tilkoblede enheter på sin handlereise. Fysiske og digitale kanaler flyter mer og mer over i hverandre og flertallet av dagens forbrukere ønsker et samspill mellom det digitale og fysiske butikker når de handler, sier Svein Cato Winther, forretningsutvikler Retail i Rejlers Embriq.

Connected Store

Connected Store er en viktig del av Rejlers Embriq sin satsing mot Retail-sektoren. Konseptet skaper trygghet for kundene i forhold til at hele den distribuerte infrastrukturen, fra de digitale kontaktpunktene i butikk til datarommet, overvåkes og fungerer. Slik kan ny teknologi introduseres i butikkene og andre steder i verdikjeden med minimal risiko. Gevinstene hentes gjennom eksempelvis bedre kundeopplevelser, bedre verktøy for ansatte, høyere effektivitet i driften og bedre innsikt og analysegrunnlag, forklarer Winther.

Store Network Services

– Vi mener et intelligent og skalerbart nettverk vil være fundamentet for fremtidens tilkoblede butikker. Nye digitale tjenester skal kunne implementeres med minimal teknisk forstyrrelse og uten at det skal være nødvendig å revurdere hele nettverksdesignet i butikken. Få vet hva fremtiden vil bringe, derfor anbefaler vi våre kunder å anskaffe kablet- og trådløst nettverk med fleksible grensesnittalternativer, som en tjeneste, avslutter Winther

Strategitorget Retail

Konferansen Strategitorget samler alle de viktigste aktørene innen Retail i Norge, som møtes i Oslo 20-21 mars. Les mer om konferansen her.

Flere artikler