Stigende priser, ødelagte verdikjeder og en kaotisk verden var bakgrunnen for årets tema. Hensikten var å løfte denne tematikken og hjelpe deg som retailer med en boost i en krevende periode. Fem dyktige og ledende aktører innen retail delte hvilke utfordringer de nå står ovenfor, samt mulighetsrommet fremover. I bunn kan du se Retail Boost sin aftermovie.
En kort oppsummering av hva våre foredragsholdere snakket om
Sørg for at kunden blir sett og ivaretatt!
Henning Eriksen, CEO i Møbelringen snakket rett fra levra om viktigheten av det fysiske kundemøte og servicen i butikkene. Med erfaring fra fem bransjer de siste 25 årene, og sitt 6. år som CEO i Møbelringen, har Henning mye å fortelle om det han elsker; retail og gode kundeopplevelser.
Hvordan møte fremtiden med ny teknologi?
Amund Skaaden, CEO i Fygi Technologies fortalte om hvorfor det å innføre ny skybasert teknologi ikke lenger bare er en spennende mulighet, men nødvendig og viste til flere spennende muligheter innenfor teknologi.
Hva holder retailere våkne om natten?
Gary Tattersall er Managing Director Europe i RFKeeper delte sine erfaringer med RFID, fra sin tid i fashion retail, og fra aktuelle caser med kjente brands som for eksempel KFC og mange andre som leverandør. Han leder et team med spesialister som tilbyr svært avanserte lagerstyringsløsninger. De hjelper også partnere med å oppnå større salg, redusere kostnader og skape en langt mer engasjerende kundeopplevelse. Dette ved å gi sanntid, ende-til-ende-synlighet og full kontroll over forsyningskjeden.
Kundeopplevelse i verdensklasse!
Bård Kvamme Retail Direktør i Norrøna snakket om hvordan du sikrer førsteklasses, og unike kundeopplevelser på tvers av kanaler og markeder. Som Retail direktør er Bård lidenskapelig opptatt av premium kundeopplevelser og forretningsutvikling innenfor retail. Han fortalte også om hvordan Norrøna satser stort på fysiske butikker, og de tror på at magien også i fremtiden vil ligge i grensesnittet mellom fysisk og digital handel, båret frem av dedikerte og kunnskapsrike ansatte.
Hvordan ny teknologi og endret forbrukeratferd skaper utfordringer og muligheter
Jens Levin CEO i Sitoo snakket om hvordan kombinasjonen av ny teknologi og endret forbrukeratferd pusher frem både nye utfordringer og muligheter for retailere. Han fortalte også hvordan retailere revurderer sin tilnærming til teknologi, og bringer neste generasjons butikker til live.
Vi ser veldig frem til å se deg på neste års seminar!
Dagens konferansier Åse Sandvik, Sales Executive i Embriq oppsummerer dagens tema slik «Det er viktig å holde seg oppdatert på hva som skjer i markedet for inspirasjon og motivasjon til å tenke nytt for å sikre mere salg til kunden, og ikke minst sørge for at kunden kommer tilbake og vil handle av deg. Det er avgjørende med riktige ressurser ute i butikk som forstår kundereisen, og har kompetanse på egne produkter for å veilede kunden på en god måte. Kunder elsker å føle seg sett og ivaretatt. Foredragsholderne var tydelige på å sette kunden først. Det betyr kunden i fokus hele tiden som krever riktige ressurser og kompetanse, og «mindset» hos butikkansatte, som igjen krever riktige løsninger slik at det blir enklere å selge! Og ikke minst viktigheten av å holde seg oppdatert på teknologi for å forstå helheten og verdien av å implementere nye tjenester. Dette var en veldig spennende og innholdsrik dag, og vi ser veldig frem til å se deg på neste års seminar!»
Se fult program for Retail Boost halvdagsseminar 2022 her
Se vår aftermovie fra seminaret her: