Hopp til innhold
Myselie viser frem Min Strøm Appen på en Iphone

Myselie Nguyen – la meg vise deg Min Strøm!

Min Strøm – fremtidens oversikt er her

Hva er det du som nettselskap får mange henvendelser om? Kanskje er det jordfeil, strømstans eller meldinger om trær som holder på å falle over en strømlinje? Med Min Strøm gir du dine nettkunder både den unike oversikten over jordfeil og strømstans, i tillegg til muligheten for å melde inn feil langs strømlinjen. Er det virkelig mulig? La meg forklare litt mer detaljert.

Jordfeil – når og hvor skjedde det?

La oss være ærlig, jordfeil er tidkrevende og kronglete å håndtere. Med (gårds)dagens løsning må flere ledd involveres for å løse feilen. For eksempel får nettkunden brev i posten med informasjon om at det har oppstått jordfeil, de tilkaller så installatør, som igjen ringer ditt nettselskap for mer info. Selv etter at installatøren har mottatt informasjon om nøyaktig tidspunkt for jordfeil kan det ha gått for lang tid til at det lar seg gjøre for kunden å huske tilbake til nøyaktig hva man gjorde i de gitte tidspunktene. Det må da kunne løses bedre?

Med Min Strøm får nettkunden din for det første automatisk beskjed om at det har oppstått jordfeil direkte i appen. For det andre gir du de oversikten over nøyaktig tidspunkt jordfeilene oppsto. Smart, sant?

Planlagt eller akutt strømstans – hvordan melde i fra raskt til nettkunden

Uansett om du har planlagt en strømstans, eller det oppstår en uanmeldt og akutt strømstans, vil nettkunden enkelt kunne finne samlet informasjon direkte i appen. Dette vil spare deg for mange henvendelser der strømstans i dag har ført til usikkerhet og utrygghet blant nettkundene. I strømstans-fanen i appen ser de nemlig live oppdatering.

I «Meldinger» nederst til høyre i menyen viser automatisk live oppdatering.

Oppdatereringene hentes inn fra plattformen du bruker når du legger inn oppdateringer. Du bruker kanskje Twitter, Slack, SMS eller Facebook? Oppdateringene samles automatisk og oversiktlig i appen for å gi kundene dine den umiddelbare oversikten de forventer og fortjener. Ikke la det være noe tvil hos nettkunden om dere som nettselskap har oppdaget feilen, og jobber med å løse den så raskt som mulig.

Nettkunde oppdager farer og feil i felt – skap en toveiskommunikasjon

Hva gjør kunden din i dag dersom de finner finurligheter ute i felt hvor ikke alt er som det skal? Kanskje sender de deg en e-post, kanskje ringer de sentralbordet, eller er kanskje terskelen faktisk er for høy til at det i det hele tatt meldes i fra? La meg besvare det du tenker. Ja, Min Strøm har løsning. Nettkunden melder i fra feil eller mangler langs nettlinjen direkte i appen. Med mulighet for å laste opp bilder og GPS-koordinater i meldingen er du sikker på at du har all nødvendig informasjon for å starte på oppdraget. Og det beste med det hele er at meldingen nettkunden sender inn havner direkte i ditt arbeidsordresystem, klart for montør å lese av meldingen. Skulle det like vel mangle noe i meldingen, kan du få mulighet til å se nettkundens kontaktinformasjon og ringe kunden direkte for å etterspørre mer informasjon.

Gjør det enkelt for din nettkunde å melde fra om feil og mangler langs nettlinjen.

I tillegg til at dette er en svært tidsbesparende løsning for driftsleder og montører i ditt nettselskap, er det også en bærekraftig løsning. Hvorfor? Tenk på alle bomturene ut i felt din montør slipper for å samle mer informasjon om hendelsen. Nødvendig informasjon ligger allerede i meldingen nettkunden har sendt deg, klart til å brukes for å planlegge løsningen på oppdraget.

Hvordan ser fremtiden ut?

Vel, akkurat det er det jo ingen som vet, men jeg kan avsløre så mye som dette: Min Strøm vil være med å gi en forståelse for nettselskapets samfunnsansvar. At både strømpriser og nettleie i disse tider har gått opp, har nok bidratt til bedre forståelse for nettselskapets arbeid. Og der, akkurat der, ligger nerven i det hele. Min drøm og visjon er nemlig at nettkundene skal ha bedre forståelse for hva nettselskapene gjør. Embriq vil være bindeleddet mellom nettselskapet og nettkunden.

ser mobilskjerm med Min Strøm Appen oppe

Med Min Strøm skaper du et bindeledd mellom deg som nettselskap og nettkunden

Nysgjerrig?

Ønsker du å se flere eksempler fra et knippe andre fornøyde nettselskaper på hvordan Min Strøm fungerer, vil jeg anbefale deg å lese disse sidene:

Lurer du på hvordan du skal komme i gang med å tilby Min Strøm til dine nettkunder, eller bare har noen spørsmål, så ikke nøl med å ta kontakt med meg for en uformell prat.

Les mer om Min Strøm her.

Kontaktpersoner

Flere artikler