Hopp til innhold

Hva er Jira?

Produktet som opprinnelig ble designet som en nettapplikasjon for feil- og problemsporing, har blitt mye mer enn det det en gang var. Jira er et fleksibelt prosjektstyringsverktøy for planlegging, sporing, organisering og lansering av prioriterte oppgaver inne alle typer prosjekter/prosesser, og er Atlassians største og mest brukte produkt. Verktøyet er designet for å støtte opp under smidig prosjektmetodikk, og er det foretrukne verktøyet for ditt “agile team”.

Jira Software er en del av en større produktfamilie, designet for å hjelpe teams med å administrere det daglige arbeidet. Opprinnelig ble Jira designet som et verktøy for feilsøking av bugs, men i dag har Jira utviklet seg til et kraftig oppgavehåndteringssystem for alle typer brukstilfeller.

Fordeler med Jira:

  • Et nødvendig prosjektstyringsverktøy for planlegging, sporing, organisering og
  • Holder orden i kaoset med sømløse arbeidsflyter
  • Svært fleksibelt og konfigurerbart med mulighet for å tilpasse produktet til din virksomhet/ditt prosjekts spesifikke behov
  • Kan integreres med dine favoritt-applikasjoner
  • Bygges på funksjonalitet med apper fra Atlassian marketplace, et økosystem av tilleggsprodukter for alle behov.


Jira Service Management

I Atlassian-pakken tilbys servicedesk-løsningen Jira Service Management (tidligere: Jira Service Desk), som passer for både SMB og større bedrifter. Jira Service Management er din foretrukne helpdesk for innmelding av henvendelser med et enkelt brukergrensesnitt. Gi utviklere, IT Ops og forretningsteam muligheten til å samarbeide i en høy hastighet. Reagerer på endringer og lever gode kunde- og brukeropplevelser raskt og smidig.

Fordeler med Jira Service Management:

  • Gir deg leveranse av raske og gode serviceopplevelser uten kompleksiteten til tradisjonelle ITSM-løsninger.
  • En transparent samarbeidsplattform på tvers av hele bedriften og deres teams.
  • Akselererer utviklingsarbeidet og gjør det enklere med å distribuere endringer ved å koble sammen Dev og Ops.
  • Gir deg muligheten til å håndtere interne og eksterne henvendelser, samtidig som at løsningen gir deg ulike, ferdigstilte og konfigurerte standardoppsett for deg og ditt team, slik at du kan bruke tiden på det som virkelig gjelder. Bruk mindre tid på tidkrevende problemer, og mer tid på det som virkelig gir resultater.

Fikk du ikke med deg vår forrige artikkel om Atlassian? Les om 7 måter vi hjelper deg å lykkes med Atlassian, Jira og Confluence!

Embriq hjelper deg med å jobbe smartere

Embriq har lang erfaring med skreddersydde oppsett av Atlassians produkter, og vi hjelper deg å tilpasse verktøyene til ditt behov. Vi utvikler egne add-ons (programtillegg) til Jira og Confluence, og etablerer i tillegg integrasjoner mellom Jira og underliggende systemer.

Vi installerer og setter også opp Atlassian-produkter på ønsket plattform, og bistår gjerne med hosting av ditt datasenter i tillegg til konfigurasjon og tilpasninger.

Ønsker du å vite mer? Les mer om Atlassian her.

Kontaktpersoner

Flere artikler