Hopp til innhold

Vannposten i Bedeno, East Hararghe. Bygget av Kirkens Nødhjelp Etiopia. WASH, vannkanner. Drought in Ethiopia. NCA water post in Bedeno, East Hararghe.

Mest mulig bistand for hver krone

– Kirkens Nødhjelp jobber ofte under tøffe forhold i land med manglende infrastruktur. Et velfungerende IT-system er avgjørende for at vi skal få gjort jobben vår så godt som mulig,  Kirkens Nødhjelp jobber med bistand i over 30 av verdens fattigste land, sier Bjørn Are Geithus, leder for global IT i Kirkens Nødhjelp. Han legger til:

– Å knytte sammen arbeidet som skjer ute ved våre landkontorer gjennom felles datasystemer, er viktig for et effektivt samarbeid mellom våre ansatte i Norge og våre ansatte ute i verden. Vi er en stor organisasjon som er opptatt av å gi mest mulig bistand for hver krone. Derfor er det viktig for oss at driften av våre IT-systemer fungerer best mulig, og blir gjort til riktig pris.

Embriq muliggjør en global forvaltning av Kirkens Nødhjelps aktiviteter. Vi er svært fornøyd med tjenestene Embriq leverer og vårt samarbeid, sier Bjørn Are Geithus. 

Krevende kunde

Avtalen som nå er forlenget er omfattende og favner om drift av infrastruktur, fagapplikasjoner, kontorstøttesystemer og IT-løsninger til 1100 brukere spredt utover verden, herunder kommunikasjonsløsninger til i alt 19 feltkontorer i den tredje verden.

– Vi er stolte over å ha levert så bra til en krevende kunde over så mange år, og at de igjen velger å forlenge avtalen med oss, forteller Rene Eriksen, Direktør for Industry i Embriq.


Om Kirkens Nødhjelp

Kirkens Nødhjelp startet i 1947 som en liten kirkelig innsamlingsaksjon. I dag er de en av Nordens største bistandsorganisasjoner med årlig forvaltning av bistandsmidler på ca 1 Mrd NOK, aktivitet i 31 land og hjelpearbeid gjennom ACT alliansen til 130 land. www.nca.no

Flere artikler