Hopp til innhold

Embriq sørger for at systemene fungerer til enhver tid
Eika Forsikring tilbyr forsikringsløsninger til privatkunder, næringskunder og landbrukskunder. Selskapet eies av 52 lokalbanker gjennom Eika Alliansen, og har i tillegg flere frittstående distributører tilknyttet Eika Forsikring. Med mer enn 2500 brukere av systemene er det kritisk at systemene fungerer til enhver tid. Embriq er etter 1. februar 2023 den operative driftsavdelingen for Eika Forsikring. 

– Vi valgte Embriq fordi det er en bedrift som setter krav til kundene og samarbeidspartnere. Det er viktig for oss at det settes krav begge veier, det ser vi på som et godt samarbeidsforhold, sier Leder teknologi drift i Eika Forsikring, Bjørn Morønning. 

«Ikke et eneste minutt uplanlagt nedetid»
Leveransen fra Embriq består i tillegg til IBM Power-plattformer av 24/7-beredskap og Service Desk-tjeneste. Embriqs personell driver proaktiv drift på daglig basis, og er den operative driftsavdelingen for Eika Forsikring. For Eika Forsikring er det viktig å redusere risiko, sørge for at systemene virker til enhver tid, samt høy grad av sikkerhet. 

Med en 24/7-overvåkning fra Embriq opplever vi å faktisk bli overvåket, det er en stor trygghet. Så langt har vi ikke opplevd et eneste minutt uplanlagt nedetid. Embriq er fremme i skoen i forhold til ny teknologi, og vi får raske og tydelige tilbakemeldinger. Embriq holder det de lover, forteller Morønning videre. 

Bedre i alle ledd
Sikkerhet, tilgjengelighet og svartider er svært kritiske forhold på Eika Forsikrings maskiner, og raske beskjeder mellom partene er avgjørende dersom det skulle skje noe. God interaksjon og godt samarbeid er svært viktig for begge parter. Sales Executive i Embriq, Tore Thon forteller at Eika Forsikring er en meget kompetent organisasjon som kjenner risiko, konsekvenser ved ulike hendelser, og forstår verdien av et velfungerende system. Samarbeidet setter gjensidig krav til hverandres roller, og at vi sammen blir enda bedre. Det gjør Eika Forsikring til den perfekte partner for Embriq. 

 – De setter krav til oss, og er tydelig på sine behov og forventninger til oss. For Embriq er gode leveranser til Eika Forsikring noe som skjerper oss og som gjør oss bedre i alle ledd, avslutter Thon. 

Kontaktpersoner

Flere artikler