Hopp til innhold
elektroimportøren_nyhetssak

IoT-teknologi som skaper bedre kundeopplevelser: Rejlers AS og partner SES-Imagotag har inngått avtale med Elektroimportøren AS om leveranse av avansert IoT-teknologi som effektiviserer butikkdriften og skaper bedre kundeopplevelser. Foto: Elektroimportøren.

Effektiv butikkdrift og forbedret kundeopplevelse

IoT teknologien Elektroimportøren har valgt innebærer utrulling av «Electronic Shelf labeling» (ESL) i Elektroimportørens butikker. – Slike digitale skilt på hyllekantene i butikken handler om mye mer enn bare passiv prisinformasjon. Dette er viktige verktøy for å engasjere både kunder og ansatte, og fungerer som små «mikrowebsider» som viser viktig og relevant informasjon om varen, sier Svein Cato Winther, senior kunderådgiver og forretningsutvikler i Embriq. – Dette øker brukeropplevelsen i butikken for kundene og hjelper dem å ta kjøpsbeslutninger basert på mer og bedre informasjon – samtidig som det effektiviserer hverdagen for de ansatte og frigjør betydelig tid som vil brukes for å skape bedre butikkopplevelser for kundene. Derfor kan dette være et smart valg for retailere som ønsker å forbedre lønnsomheten sier Winther.

Fysiske butikker i samspill med netthandel

Elektroimportøren selger elektromateriell og belysning utenom grossistleddet direkte til vanlige folk og proffmarkedet, og har hatt betydelig vekst de siste årene. – Vi tror fysiske butikker vil leve godt sammen med netthandelen også i årene som kommer og dette er en viktig del av vår satsing sier Espen Getz Taraldsen, Kjedesjef for Elektroimportøren. Produktene vi selger kommer i mange forskjellige varianter og spesifikasjoner, det er derfor viktig for å oss finne gode løsninger slik at kundene får riktig informasjon om produktene de vurderer i butikken. Her tror vi løsningen fra Embriq og SES-Imagotag blir svært viktig, også for å kunne opprettholde veksten fremover gjennom effektiv butikkdrift, sier Taraldsen. Han legger til at Elektroimportøren har 10-doblet omsetningen siden 2014 og at de i denne perioden har vokst fra 1 til 21 butikker over hele Norge. Det stopper imidlertid ikke der: – Vi tror vårt konsept har gode muligheter for å lykkes utenlands, sier Taraldsen.

Elektroimportøren_nyhetssakFoto: Elektroimportøren.

– Det känns fantastiskt roligt att få inleda detta samarbete med en expanderande kedja som Elektroimportören. Vi är övertygade om att vår ”VUSION IoT Cloud”-plattform kommer att hjälpa Elektroimportören att effektivisera den dagliga butiksdriften samt göra det möjligt att betjäna sina kunder på ett än bättre sätt. Detta i en bransch där kraven på utökad produktinformation och ständigt aktuella priser blir allt viktigare för att kunden ska kunna fatta ett köpbeslut, säger Mikael Olsson, Account Executive Nordics SES-imagotag.

Betydelig retail-satsing

– Vi har de siste årene bygget opp en omfattende satsing på Retail, blant annet med betydelige leveranser til Elkjøp, Synoptik, Gresvig/Intersport og Voice, og dette er ytterligere en bekreftelse på at vi har funnet en interessant posisjon i markedet, sier Thomas Pettersen, adm. dir i Rejlers Norge. Vi er eksperter på nøkkelområder som eksempelvis IOT, kommunikasjon, overvåkning, drift og sikkerhet. Det er her vi har våre styrker i Rejlers og disse kompetanseområdene skalerer på tvers av flere satsingsområder vi har, sier Pettersen.


Om Elektroimportøren

Elektroimportøren ble grunnlagt i 1994 og teller i dag 21 butikker i Norge som sikter på en samlet omsetning på 1 MRD NOK i 2019. Virksomheten utgjøres hovedsakelig av elektromateriell og belysningsprodukter som omsettes direkte mot sluttkunde eller gjennom installasjonspartnere. Elektroimportøren skal være forbrukernes foretrukne valg for alt som har med elektromateriell å gjøres når hus & hjem skal pusses opp. Gjennom å kutte fordyrende mellomledd og gjennom bruk av avansert innovativ teknologi skal Elektroimportøren tilby den beste kundereisen og de beste prisene i dette markedet. Virksomheten eies av Herkules.

Om SES-Imagotag

I 25 år har SES-imagotag varit en trygg partner till detaljhandlare med digital teknik i fokus. SES-imagotag, som är världsledande inom branschen för smarta digitala etiketter och digital prissättning, erbjuder en omfattande IoT och digital plattform till detaljhandelskedjor. SES-imagotags lösning gör det möjligt för kedjor att bland annat; digitalisera sina fysiska butiker, automatisera och effektivisera processer så som prisuppdatering, varupåfyllnad och inventering för att uppnå ökad effektivitet samt göra det möjligt att möta konsumenternas ökade förväntningar på service i butik.

 

 

Flere artikler