Hopp til innhold

Elkjøp skaper sømløse handleopplevelser med støtte i løsninger fra Embriq

Gjennom Elkjøp sin Next Generation Retail-strategi skal de skape fremtidens handleopplevelser innen detaljhandel. Dette betyr blant annet sømløs integrasjon av fysiske butikker og netthandel. Med seg på laget har de Embriq som leverer Wifi og 24/7 support.

Next Generation Retail


Konseptet Next Generation Retail fokuserer på å tilby kundene sømløse handleopplevelser, som både er digitale og personlige. I praksis betyr dette at Elkjøp investerer i innovative teknologier for å forbedre kundeopplevelsen og øke selskapets konkurransekraft.

Elkjøp sin Next Generation Retail-strategi viser at selskapet er forpliktet til å fortsette å være en av Nordens ledende aktører innen detaljhandel. Slik kan de tilby kundene sine en enestående handleopplevelse, både i butikk og på nett. Elkjøp tilbyr en rekke andre tjenester som hjemlevering, installasjon og reparasjon, for å gjøre hele kjøpsprosessen enklere for kundene.

Next Generation Retail


Konseptet Next Generation Retail fokuserer på å tilby kundene sømløse handleopplevelser, som både er digitale og personlige. I praksis betyr dette at Elkjøp investerer i innovative teknologier for å forbedre kundeopplevelsen og øke selskapets konkurransekraft.

Elkjøp sin Next Generation Retail-strategi viser at selskapet er forpliktet til å fortsette å være en av Nordens ledende aktører innen detaljhandel. Slik kan de tilby kundene sine en enestående handleopplevelse, både i butikk og på nett. Elkjøp tilbyr en rekke andre tjenester som hjemlevering, installasjon og reparasjon, for å gjøre hele kjøpsprosessen enklere for kundene.

Hva er ESL?

Electronic Shelf Labels (ESL) er digitale etiketter som brukes i butikker for å erstatte tradisjonelle papiretiketter. De oppdateres automatisk i sanntid, noe som gir en mer effektiv og nøyaktig prissetting av varer.

Sømløs handleopplevelse

For å sikre at Elkjøp sine kunder opplever en så sømløs handleopplevelse som mulig, er det helt essensielt at blant annet wifi`en fungerer til enhver tid. Derfor er Embriq med på reisen, og leverer avanserte løsninger for både trådløst og kablet nett, WIFI AP`er, firewall og switcher. På ESL-siden bytter Elkjøp ut access-punktene til Cloud-points, som går på nettverket Embriq leverer. Embriq bistår også rundt VUSION Cloud og Jeegy.

- ESL er et viktig hjelpemiddel for oss. Spesielt i en situasjon som Covid, eller høy inflasjon, der prisene ofte endrer seg. ESL gir derfor en positiv effekt, både for kunden og den ansatte, forteller Peter Andersson i Elkjøp.

Han forteller videre at Elkjøp sitt system gjør at butikkprisene endres automatisk i underliggende sentralsystem, som igjen sendes ut til abonnementstjenester, som for eksempel ESL eller WEB.

Stabil og trygg drift


Kim Løkke, Service Delivery Manager i Embriq jobber tett med Elkjøp, og forteller om prosjektet og Elkjøps egeneide og franchisebutikker.

- Utrullingen er ferdig på deres egeneide butikker, og nå ser vi frem til videre utrulling på gjenstående franchisebutikker – totalt nesten 450 butikker, forteller han. - Dette er veldig spennende og til tider utfordrende. De tar i bruk nye systemer og da er det viktig at det funker. Det er jo kjempegøy, fortsetter han.

Løsningene Embriq leverer til Elkjøp, Wifi og 24/7 support, sikrer deres stabile drift og trygghet på at det er kontroll på alt ute i butikk. - Vi er fornøyde med Embriq, vi har en nær og bra dialog. Det fungerer bra, avslutter Andersson.

Stabil og trygg drift


Kim Løkke, Service Delivery Manager i Embriq jobber tett med Elkjøp, og forteller om prosjektet og Elkjøps egeneide og franchisebutikker.

- Utrullingen er ferdig på deres egeneide butikker, og nå ser vi frem til videre utrulling på gjenstående franchisebutikker – totalt nesten 450 butikker, forteller han. - Dette er veldig spennende og til tider utfordrende. De tar i bruk nye systemer og da er det viktig at det funker. Det er jo kjempegøy, fortsetter han.

Løsningene Embriq leverer til Elkjøp, Wifi og 24/7 support, sikrer deres stabile drift og trygghet på at det er kontroll på alt ute i butikk. - Vi er fornøyde med Embriq, vi har en nær og bra dialog. Det fungerer bra, avslutter Andersson.

Kontaktpersoner

Flere artikler